-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36634 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

آيـا انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي - كه با راي مستقيم مردم انجام مي شود - داراي ارزش و اعتبار بيشتري است ؟
بـراي پاسخ به اين پرسش بايد معيار ارزش و اعتبار سازمانها و اشخاص در نظام سياسي اسلامي را مورد توجه قرار داد . معيار اعتبار و مشروعيت در نظام سياسي اسلام , انتساب به خداوند است . اين انتساب در عصر غيبت با تاييد و تنفيذ ولي فقيه است . از ايـن رو كـساني كه انتخاب مي شود - چه مستقيم و چه غير مستقيم - اگرميزان انتسابشان به خدا مساوي باشد , داراي اعتبار و ارزش يكسانند . اگـر مـقصود از پرسش اين باشد كه براي انتخاب اصلح و اطمينان بيشتر در صحت تشخيص او , انـتخاب مستقيم بهتر است , اين گمان درست نيست , زيرا دست كم در موردانتخاب رهبر - كه مردم غير مستقيم به او راي مي دهند - انتخاب غير مستقيم بيشترقابل اطمينان است , زيرا مردم , توسط گروهي از فقها ( خبرگان ) كه از فقاهت بهره دارند . و آنها افراد شايسته را مي شناسند , رهبر را انتخاب مي كنند . اين انتخاب , دقيق تر و مطئمن تر از انتخاب مستقيم است . شـيـوه عقلايي شناسايي متخصص مردم حتي در زندگي روزمره خود وقتي مي خواهند براي امر مـهمي تصميم بگيرند وانتخابي را انجام دهند , براي اطمينان بيشتر در صلاحيت شخص انتخاب شـده , كـسـانـي را واسطه انتخاب خود قرار مي دهند و يا با آنان مشورت مي كنند , بويژه هنگامي كـه بـخـواهـنـد مـتـخـصـص را انـتـخاب كنند در جمهوري اسلامي كه هدف آن اداره جامعه با قـوانـيـن اسـلامـي اسـت و اسـلامـيـت نظام , فقط با ولي فقيه تضمين مي گردد , راه معقول و قابل اعتماد براي انتخاب بهترين فقيهي كه داراي ويژگيهاي رهبري است , انتخاب توسطفقيهاني است كه فقها را مي شناسند . بـدون ترديد انتخاب بهترين قاضي , بايد توسط قضات انجام گيرد , همچنان كه استادان دانشگاه مـي تـوانـند بهترين استاد را معرفي كنند چنانكه ما براي انتخاب بهترين متخصص جراح قلب , از مردم كوچه و بازار سئوال نمي كنيم , بلكه پرسش ازمتخصصان را بهترين راه انتخاب مي دانيم . مـعـرفـي مـتخصصان واقع نمايي بيشتري داردو بيشتر مي توان به آن اعتماد كرد بنابراين , براي اطمينان بيشتر در صلاحيت رهبري , انتخاب وي توسط خبرگان از اعتبار بالاتري برخودار است . افزون بر اينكه فقهاي عضو خبرگان , كمتر تحت تاثير تبليغات و جو سازي ها واقع مي شوند . و درنتيجه در جو آرام و مطلوبي ولي فقيه را كشف و به مردم معرفي مي كنند .

پرسشها و پاسخها
مصباح يزدي - محمد تقي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.